ops: ,
mój błąd,znalazłem fakturę,
oleju weszło 6,4 L.(bo resztę mi oddali),a zapłaciłem za 7 L. :idea: ,
stałem obok i patrzyłem jak i co się robi,to jest dokładnie tak:http://www.mkv-gti.net/wi...ransmission_oil,
+ po zalaniu oleju odpalenie silnika i sobie jeszcze uzupełniał w czasie pracy na pozycji "D" i na podnośniku wolno kręcące sie koła, tak to mniej więcej wyglądało
Owners of the DSG transmission, in any make or model. We encourage you to register your DSG here. Please add your transmission data in the following form. Add any comments you have to your original post - PLEASE, I am trying to keep this easy for people to scan. You can post information if its...
no to ciekawostka :diabelski_usmiech
ja na fakturze mam 6l oleju a wymieniałem w lutym u Plichty 8) (koszt 740PLN)
wszystkie fora też mówią o ilości 6l(5,5l)
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Opisy DSG są w tym serwisie dość konkretne, więc nie wydaje mi się by w ilości oleju wróżyli z fusów :?
W DSG-7 olej służy tylko do smarowania, a w DSG-6 jest również chłodziwem.
A swoją drogą w poprzednim aucie (Corolla) w instrukcji była opisana pojemność wszystkich układów w aucie, od ilości oleju w silniku po skrzynie czy zbiornik płynu do spryskiwaczy.
W skodowych papierach za ChRLD nie mogę się czegoś takiego doszukać. Jestem ślepy czy tego po prostu nie ma :?: :evil:
W skodowych papierach za ChRLD nie mogę się czegoś takiego doszukać. Jestem ślepy czy tego po prostu nie ma
Leniwiec,
a po co masz wiedzieć, zaczniesz sprawdzać faktury, liczyć na palcach, czepiać sie o parę zł czy parę litrów :diabelski_usmiech ASO musi zarobić a Ty chcesz im utrudniać a oni będą sie stresować, wzrośnie umieralność, bedą przyjmować nowych, którzy będą wiedzieć jeszcze mniej, spadnie kompetencja i fachowość.
Normalnie zrujnujesz SAP :diabelski_usmiech
Kilka dni temu wymieniałem olej w DSG (drugi raz).
Faktycznie istnieje procedura wymiany oleju w naszych automatach.
Do wymiany potrzeba 5,5 l oleju który wlewa się przy temp. 35-45 stopni (pomiar z VAG'a), dodam że stygnie do tej temp. ok 5-7h więc trzeba się uzbroić w cierpliwość
Po zalaniu na każdym biegu tzn. R,D,S i P na wciśniętym hamulcu 3s.
Następnie odkręca się korek wlewu oleju i skrzynia sama wypluwa nadmiar do wymaganego poziomu.
Dodam aby przypomnieć serwisowi o filtrze który wymienia się przy każdej wymianie oleju.
Tak to wygląda i przynajmniej w lubelskim ASO teraz tego się trzymają krok po kroku z instrukcją.
Niestety poprzednia wymiana wyglądała tak:
Wjazd na podnośnik, zlanie oleju, zalanie oleju, wyjazd i papa :/, nawet filtra nie wymienili.
Miałem gdzieś link z instrukcją wymiany, ze zdjęciami, podłączeniem do kompa itd. krok po kroku, jak gdzieś odnajdę to wstawię na forum.
iestety poprzednia wymiana wyglądała tak:
Wjazd na podnośnik, zlanie oleju, zalanie oleju, wyjazd i papa :/, nawet filtra nie wymienili.
i tutaj szacunek dla serwisu Plichty w Wejherowie- cała procedura przebiegała w sposób opisany w instrukcji-najpierw dłuuugie czekanie, żeby skrzynia ostygła do ok 40st. spuszczenie oleju, wymiana filtra, napełnienie olejem, uruchomienie silnika, wachlowanie wybierakiem :szeroki_usmiech zdjęcie korka, żeby nadmiar oleju spłynął
no i 6l oleju na fakturze a nie więcej :diabelski_usmiech -pan wyjasnił, że wchodzi 5,5 ale 0,5 moga mi oddać :wink:
a swoją drogą czy ten olej jest gdzies poza ASO do dostania?
przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
DIY: DSG (02E) Transmission - 40,000 miles maintenance service
Part I
Introduction
This document is a reconstruction of the entire service procedure that a fellow member, WJDell, performed on my vehicle’s transmission on Feb. 22, 2007.
Credit for all the work and recommendations go to...
nie widziałem go wcześniej w tym wątku
opis dokładniejszy nawet niż to co mają w ASO bo przejrzałem ostatnio przy wymianie, i do tego zdjęcia (można porównać kolor oleju, który ciemnieje przy nieprawidłowym działaniu a w skrajnych przypadkach pojawiają się opiłki metalu)
Co do ostatniej wymiany w ASO też nie mam zarzutów wszystko ok, w końcu się nauczyli
W żaglu. Teraz już można spokojnie do nich na wymianę jechać.
Choć proponuje leszku abyś postawił pod salonem jednego dnia a wymianę robił następnego (ja tak robiłem) i oglądał co będą robić. Bo tak jak pisałem wcześniej, za pierwszym razem się nie popisali.
A tak z innej beczki stuki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu nie wróciły??
Istnieje jakis serwis skrzyn automatycznych w okolicach Krakowa. Jak znajde linka to wrzuce, to jest jedna z bardziej polecanych firm w Polsce z tego co dawno temu dowiedzialem sie wlasnie w temacie skrzyn automatycznych.
Komentarz